tisdag 29 december 2009

Även vi fick en vit jul

Vår friggebod med "juleljus" som lyser upp mörkret i trädgården.

Ni som läste mitt förra inlägg ser att vi fick mer snö till slut!
Det blev en vit jul - härligt, det var länge sedan sist.






Vår julgran i år blev klädd i nästan bara rött.
Tycker det är roligt att skifta stil ibland.
Vi firade julafton hemma hos oss i år.
Det blev en bra dag.
Skönt att vara hemma men man är ganska trött efteråt av alla förberedelser och allt fixande.


Tända ljus ger stämning i juletid.
Här har jag pyntat en "fågelbur" med mossa, krossat glas som is, ljus och några änglar som hänger på buren.
Det har gått åt en hel del ljus den sista månaden :-)

Om bara några dagar är det ett nytt år!
2010
Jag hoppas både jag och ni får ett bra, roligt, givande, friskt och spännade år.
Gott Nytt År!!!






7 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ja även vi.. fast sedan försvann den och sedan kom det nysnö igår fast förlite tyckte jag.
Gott slut och ett Gott Nytt
Annika

Britt sa...

Ja vi har så mycket snö och kallt//Britt

Länninge Trädgård sa...

Gott Nytt År önskar jag dig.
Kram Helen

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Dagarna går fort. Bruka skämta om att det inte är någon idé att fira jul för det är ju ändå snart midsommar.

Gott Nytt År
Birgitta

Mia sa...

Visst är det härligt med snön som lyser upp i mörkret. Nu är ljuset snart tillbaka på riktigt igen, det ser jag verkligen fram emot!

Gott slut och gott nytt år!
Kram Mia

Villa Solgården sa...

Bilden på granen var verkligen jättefin!

Hihi, har ännu inte kommit på något trix att bli äcklad av choklad, tror inte jag kommer komma på det heller.. :) Det finns fortfarande alldeles för mycket Alladin och andra askar kvar... *pust*. Ditt godis med jordnötter lät supergott!

God fortsättning på det nya året! :)

Merja sa...

Tror nästan de flesta fick en vit jul i år. Precis som de flesta önskar. En fin julklapp;) Snöa har det fortsatt att göra här. Gör mig inget eftersom jag gillar att åka längdskidor:))
God fortsättning på det nya året!