måndag 8 augusti 2011

Bjärehalvön

Var några dagar i Skåne på semestern och en dag blev det en utflykt till Bjärehalvön.

Först blev det ett fikastopp på


Har inga bra bilder därifrån men kan verkligen rekommendera detta ställe!
Fantastisk utsikt över Bjärehalvön, Kullaberg och havet (Skälderviken och Kattegatt)
Dessutom givetvis god fika!!!


Sen blev det en snabbvisit till Hovs Hallar.

Utsikt mot Hallands Väderö.


Därefter blev det ett litet shoppingstopp i Boarp där det bl a fanns en mysig blomsterbutik.


Till sist ett besök i Torekov, denna mysiga lilla "sommarby".

Bad- och båtliv...
... glass eller fisk i hamnen...


... små butiker ...


... och en bit ut i havet, Hallands Väderö.


När jag var yngre och bodde hemma (vilket då var i Skåne) åkte vi nästan varje sommar ut till väderön.
Det är många år sedan nu men jag minns att vattnet alltid var kristallklart men också ganska kallt.
Kan verkligen rekommendera en tur ut till ön!


Ha det gott!


3 kommentarer:

Louise sa...

Trevligt att känna igen sig! Bor ju i Laholm och har inte så långt till allt du visar. Har varit några turer till hallands väderö i sommar och även hovs hallar några svängar. barnen gillar det också! Cafét är jättemysigt, har dock inte hunnit med det i år!

kram louise

Britt sa...

Ser ut att vara en jätte mysig plats, hoppas att jag skall ner till Skåne nästa sommar och då kanske det kan bli en tur dit//Britt

Gardenhouse sa...

Vad jag läst om många som semestrat i Skåne...
Får mig att längta dit igen, säkert typ 10årsedan vi var där. Och Torekov är ju alldeles bedårande :)

Kram Sussi