lördag 17 september 2011

Idag frångår jag en vana...

Som ni säkert vet är jag inte speciellt personlig på min blogg...
... kanske lite trist på sätt och vis men ändå ett val jag gjort.
Bloggen är tänkt att mest innehålla foton från min trädgård, från naturen och kanske lite annat smått och gott. Har egentligen mest bloggen för att jag tycker det är väldigt roligt att fotografera (det har det i och för sig inte blivit så mycket med denna sommaren).
Jag har fått awards tidigare där man ska skriva om sig själv men inte känt att det är något jag vill göra.
MEN, idag ska jag alltså frångå en vana.

Jag har nämligen fått en award av goa Sussi med bloggen "Ett liv på landet".
Sussi, känn dig hedrad att du får mig till detta ;-)
... sen är ju frågorna bara så där "lagom" personliga hihi.

Klättervildvin "Engelmanii"

Varför började du blogga?
För snart två år sedan var jag inne och kikade på en hemsida för en mysig butik utanför Ängelholm där jag tidigare handlat (Bostället Sköna Ting) och där hittade jag en länk till Annikas blogg "Naturliga Ting".
Oj, oj, oj... minns att jag var helt tagen. Tittade och läste, tittade och läste.
Jag hade nog trott att bloggar bara var en massa blablabla där folk spydde ut totalt ointressanta saker.
Som jag misstog mig!!!
Det var faktiskt en riktig lyckokänsla
att hitta till "Naturliga Ting" och samma dag bestämde jag mig för att det här måste jag också prova :-)

Små små Engelmaniiblommor

Vilka bloggar följer du?
Det finns så många intressanta, inspirerande, roliga och fina bloggar.
Alla som ni ser i mina blogglistor i högerspalten följer jag, en del regelbundet, en del av och till.
Några av dem har jag följt i princip sedan jag själv började blogga.
Sen är det alltid kul att hitta till nya bloggar!

Härliga höstfärger på Engelmanii

Favoritfärger?
Grönt och rosa.
Finns andra färger jag tycker är fina, det går lite i perioder men grönt och rosa har följt mig genom livet.
Ibland har jag försökt lära mig tycka om lite mer "vuxna" färger om ni förstår vad jag menar men det är alltid grönt och rosa som drar till sig mina blickar när jag t ex är ute och shoppar.
Så varför kämpa emot :-)

Nya fina rankor på Engelmanii

Favoritfilm?
Svår fråga, jag har inte en favoritfilm över alla andra.
Gillar romantiska komedier, en av dem är såklart "Notting Hill".
Jane Austen-filmer är jag också svag för.
Minns en film som jag tyckte var sååå bra för många år sedan. En australisk film, tror den hette "Mannen från Snowy Riwer". Spänning, kärlek och fantastiska naturscener. Ska ha den på ett gammalt videoband, får nog titta på den någon dag - om bandet fortfarande fungerar.

Engelmanii igen

Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
När jag var yngre drömde jag om att resa till länder långt bort.
Jag har tex varit i Australien, på Maldiverna, i Singapore, USA (kanske inte såå långt bort).
Nu lockar lite närmare resmål.
Mest lockar nog faktiskt England. Har aldrig varit i London och det lockar inte så mycket, däremot älskar jag Cotswoldsområdet och vill väldigt gärna lära känna även andra delar av England.
Ett land jag drömde om förr är Nya Zeeland (för dess fantastiska natur), tyvärr blev det inte någon resa dit när jag var yngre och nu känner jag inte för att resa så långt iväg.
Kanske kan det bli Norge istället. De har ju lite samma typ av natur med berg och fjordar som Nya Zeelands sydö har och så är det betydligt kortare resa :-)

Egensådd clematis "Korean Beauty"

Jaha, då var frågorna avklarade... det gick väl ganska bra tror jag...
Egentligen ska jag nu skicka awarden vidare till fem andra bloggare men jag har sett att många av er redan har fått den, så jag tror att jag låter den stanna här.
Alla ni som finns i min blogglista tycker jag såklart är värda en fin award och säkert många många andra bloggar som jag ännu har kvar att upptäcka!

"Korean Beauty"

Stor kram till er som följer min lilla blogg och en extra kram till er som kommenterar!
För även om man på sätt och vis bloggar för att man själv tycker det är roligt så är det ju faktiskt så att kommentarer ger en stor extra kick och gör en glad!!!

Ha det gott.


7 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ja, bloggandet är väldigt roligt och vilka fantastiska människor jag fått möta irl, människor jag aldrig träffat annars.
Fortsatt trevlig söndag
Birgitta

Susie på Stjärnarve... sa...

Bloggandet har blivit som ett gift för mig, eller rättare sagt ett MÅSTE. Förmodligen är det ett sätt att få utlopp för det jag går och grunnar och funderar på, ibland också ett bollplank för dom "vilda" idéer man får när det gäller trädgården - eller huset. Kul är det i alla fall.....

Britt sa...

Bloggandet är väldigt roligt och man lär sig så mycket nytt. Gillar verkligen din korean ....//Britt

Helena sa...

Visst är det kul att blogga!O att få en hälsning gör det hela extra roligt.
Kul att få läsa lite mer om dig oxå :-)
KRAM från mig!

Gardenhouse sa...

Nu känner jag mig verkligen hedrad!!!
Som att få en award till ;)
Kul att läsa lite om dig iallafall, gillar ju din blogg skarpt. Vackra bilder som alltid, idag liksom annars.
Kram Sussi

Livsnjutaren sa...

Ja som du säger så är det alla andra fina bloggar som ger inspiration.Jag tycker det är så roligt att visa allt som händer i trädgården mm. Snart ska jag göra en summering i bilder vad som skett hela säsongen.Kanske får dela in det i avsnitt;)Tittar snart in igen. Kram/Fia.

Christina sa...

Har kikat runt lite. Och läste om din award. Såg att du hade varit i Ängelholm. Kanske vi inte bor så långt ifrån varandra? Och Nothing Hill är min favoritfilm, sett den 25 ggr! Och har också varit i Australien! Hälsningar Christina