söndag 15 januari 2012

Lite snö och pyttor

För sådär en vecka sen fick vi lite lite liiiite snö en eftermiddag...
då måste man ju ut och ta åtminstone något foto.
När jag gick ut med kameran framemot kvällen hade det mesta redan töat bort och på morgonen fanns det inget kvar alls.

Min vita julros med nästan utslagna blommor (och de vanliga små hålen i blombladen efter någon insekt eller fågel...)


Jag planterade en vit cyklamen ute i höstas och den har stått kvar ute i sin kruka hela vintern.
Nu har ju vintern än så länge varit väldigt mild med bara några nätter då och då med minusgrader så den verkar ha klarat sig.
Även om plantan är mindre så är där fina gröna blad och knoppar.


På altanen blommar fortfarande den vita pyttan (dvs tusenskönan) som jag satte där i våras samtidigt som det nu i butikerna finns nya pyttor (som dessa rosa) att köpa för kommande säsong. 


Någon pytta fick inte följa med hem, det fick däremot kungsängsliljor och två härliga krukor.


De nya krukorna passade ihop med en liten jag hade sen tidigare.
Rosor, rosor, rosor...


Sånt här dras mina ögon alltid till...
... färgerna och blommorna.


Så här fin har himlen varit nu några kvällar - underbart!


Ha det gott!


4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

haha...det där med snön känner jag igen...man vill ju ha någon vinterbild från den här vintern.
Kram!

Gardenhouse sa...

Jag har min livs första julros inne... Dina blommar så fint ute!
Tänk vilken skillnad det är i vårat avlånga land ;)
Snygga krukor du har köpt.

Jag har en utmaning till dig om du känner dig manad...

Kramar Sussi

Helena sa...

Så fina krukor har oxå samlat på mig en del med rosmotiv.
Kungsängsliljor allredan?!En av mina favoriter att ha i kruka.
Din rostiga kittel gillar jag.
KRAM från mig!

Gardenhouse sa...

Ja sedär det där med teknik går ju inte alltid som man tänkt...vi som ska starta en gårdsblogg här!
Hoppas det kommer att funka.
Kram Sussi