onsdag 25 november 2009

Niklas Strömstedt

För några veckor sedan såg jag en annons i tidningen att Niklas Strömstedt skulle ge en konsert i Kungsbacka den 25 november. Tänkte: Åh, den hade varit kul att gå på! Sen har det funnits i bakhuvudet men någon biljett har jag inte köpt.


Det har varit varsel på min sambos arbetsplats igen - för vilken gång i ordningen vet jag knappt, MÅNGA gånger har det varit de senaste sex åren - och även andra saker har gjort att en konsert inte precis har haft första prioritet. Själv vet jag inte hur min framtid ser ut när det gäller arbetsmarknaden. Förutom studier och arbetsträning är det många år sedan jag var ute i arbetslivet - allt p g a utbrändhet. Nu är jag lite vid ett vägskäl, vi får se vart det bär...

Men så i tisdags fick sambon besked på att han får stanna kvar på jobb, puuh, båda drog vi en lättnadens suck. Jag grät t o m av ren lättnad...


Så idag, samma dag som konserten var, tänkte jag: Nej vad katten, jag åker in till stan och köper en biljett. Visste ju inte om det fanns några kvar, men det gjorde det tack o lov. Sambon kunde jag inte locka med, så då gick jag själv.

Jag är så otroligt glad att jag var på konserten!!!


Vi var inte så väldigt stor publik, men det var å andra sidan en publik som verkade trivas väldigt bra! Mycket applåder, visslingar, rop, handklapp och sång. Jag tror nog Niklas och hans två vänner på scen kände sig väl mottagna.



Jag älskar hans musik! Har aldrig sett och hört honom live tidigare men får jag chansen igen så tar jag den direkt!!!
Om någon av er har chansen att se honom på hans turné, så kan jag varmt rekommendera att ni gör det! Härlig musik, väldigt underhållande och bra "mellansnack", visning av lite diabilder - en upplevelse helt enkelt.



Niklas Strömstedt

"30 år i kärlekens tjänst"





Efter 30 års funderande hade han kommit fram till en sak, nämligen:



Väldigt bra ord att ta till sig och det kändes lite som hemma. Så säger jag och gubben min till varandra då och då, när saker o ting inte alltid går som man vill eller om livet känns mindre glatt. Det har vi gjort ända sedan vi först träffades faktiskt.

Lyssnade på Niklas musik på CD i bilen hem. Man vill liksom inte att den bra känslan ska ta slut efter konserten, så då var det härligt att faktiskt kunna fortsätta lyssna på musiken i bilen.

Nu är det dags att gå och lägga sig, men egentligen är jag på alldeles för bra humör för det :-)

Godnatt


Ps. Glöm nu inte att gå på konserten om ni kan... jag lovar, ni kommer att bli på så gott humör.

Inga kommentarer: