måndag 6 februari 2012

Engelskt trädgårdsprogram!.... och har ni sett en varfågel?

Snubblade över ett inlägg om ett engelskt trädgårdsprogram i forumet på Odla.nu.
Det fanns en länk till Youtube som jag gick in och tittade på och sen var jag fast!
How to be a Gardener
heter programmet och jag har hittills kikat på avsnitten om
Cottage Garden.

 Programledaren är entusiastisk och kunnig, man blir verkligen helt betagen av programmet!
I varje fall blev jag det :-)
Vilken trädgård och vilket hus sen, mysigt mysigt mysigt!!!
Längtar efter vår och sommar och trädgårdar!
Om ni inte har sett programmet/programmen så kika in här:




För några veckor sedan hade vi sällsynt besök i trädgården...
eller rättare sagt ett förstagångsbesök av en varfågel.
Jag har aldrig tidigare sett en eller ens vetat att det fanns något som hette varfågel.
Blev lite till mig får jag erkänna och snabbt snabbt fram med kameran så fotot blev väl sådär men jag fick i alla fall förevigat besöket.



En som däremot besöker oss ofta är denna hackspett, ibland har "han" med sig en kompis också :-)



Ha det gott!


8 kommentarer:

Louise sa...

Åh, tack för tipset. Ska genast kolla in programmet!

kram louise

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fåglar! Varfågel, hmmmmm, den får jag googla på, den ser helt fantastisk ut. Hackspett har jag ju sett och dom är fantastiska i sina färger!
Agneta kram

Jenniey Love sa...

Vilken härlig blogg:) Blir glad av att se alla natur bilder<3

Gardenhouse sa...

Så fin och varm din blogg känns nu! Precis som en sommardag...härligt att se.
Vad kul med pippin, att du hann fram med kameran =)
Nu ska jag kika på programmet jag med.
Kram Sussi

Gardenhouse sa...

Så fin och varm din blogg känns nu! Precis som en sommardag...härligt att se.
Vad kul med pippin, att du hann fram med kameran =)
Nu ska jag kika på programmet jag med.
Kram Sussi

Gardenhouse sa...

Så fin och varm din blogg känns nu! Precis som en sommardag...härligt att se.
Vad kul med pippin, att du hann fram med kameran =)
Nu ska jag kika på programmet jag med.
Kram Sussi

Gardenhouse sa...

Tack för tipset!
Trevlig helg,
kramar Sussi

Tant Otteskrufv sa...

Som gammal:) ornitolog har jag ju faktiskt sett det mesta, även varfågel. De är verkligen något extra med sin tydliga teckning. Tack för programtipset. Bra trädgårdsprogram är en tröst när det mörknar tidigt och är kallt ute.