tisdag 6 mars 2012

Vårteckenutmaning nr 1

Jag hade alldeles missat att årets vårteckenutmaning startat.
Var ju med ifjol, så självklart vill jag vara med i år också!

Egentligen skulle man kunna säga att jag tjuvstartade vårteckenutmaningen med mitt förra inlägg ;-)
Eftersom det inte hänt så mycket i trädgården på två dagar blir mitt vårtecken idag att jag börjat städa och "pynta" utomhus.
Jag var ute ett par timmar idag och tvättade det lilla bordet och friggebodens väggar (ja, började i alla fall - det är inte klart).
Sen planterade jag minipenséer i lerkrukor och klippte några kvistar av forsythia.

Så himla härligt att kunna vara utomhus och fixa!!!
Minipenséerna är bara sååå söta.

Hade turen att "trilla över" julrosor till jättebra pris när jag var och handlade idag.
En julros för 39.90 kan man bara inte motstå!


Såklart många utblommade blommor men också några knoppar kvar.
Snart får julrosen börja sitt nya liv i min skuggrabatt men först får den pryda upp framför friggeboden en tid.


Tulpaner inomhus är ju inte precis något vårtecken men tycker färgen på de jag köpte idag är så läcker att de också får komma med i detta inlägg.
Lila/cerise med lite gröna inslag, me like :-)

Snart är inomhustulpansäsongen (långt ord hihi) slut men då blommar de i våra rabatter istället!


Ha det gott!


7 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Oh så fint du fixat där på bordet - ren vårlycka!

Kram

Skaparglädje sa...

Så fint du gjort det med penser.
Kram!

Kristina Bonander sa...

Hej Ingela!

Vad fint ditt arrangemang på bordet är, där utanför det vackra fönstret!

Välkommen också som följare på min blogg. Hoppas att du ska hitta något att läsa om som du gillar.

Ha det så bra i vårsolen
Kristina

Acchleja-Carro sa...

Härliga vårtecken! =)
Och jag skulle inte heller tacka nej till en julros för 39.90!!!
Ha det fint! /Caroline

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Så fint du har det! Det ser ut som om våren kommit.
Här har varit kallt och blåsigt idag. Hoppas det ändrar sig i morgon.
Ha det gott
Birgitta

Jord under naglarna sa...

Vilket underbart vårtecken!
Jag har inte hunnit surfa runt på alla fina trädgårdsbloggar på sistone så jag har levt i tron att alla har full vinter ännu.

Trevlig helg!

Louise sa...

Vad fint det blir med ett pyntat litet bord! Jag är inte så pysslig fast jag vill så här blir det bara några krukot med penseér på trappan men det räcker för en stund det också...

kram louise