fredag 13 maj 2011

Lisebergs trädgårdsdagar

Oj, vad tiden går fort!
Det har ju faktiskt redan gått en vecka sedan Lisebergs trädgårdsdagar förra helgen.



När man kom in genom lilla entrén möttes man av denna fint pyntade hästkärra
med bl a härligt doftande syréner.




Även baksidan var fint dekorerad.



I en av Lisebergs "vanliga" rabatter fanns denna fantastiska tulpan.


Den skulle jag gärna ha i min trädgård, men har ingen aning om vad den heter...
... någon av er som har en gissning kanske?


Uppe på stora scenen hade Munkeröds floristelever utställning av arbeten.

Här hade jag gärna slått mig ner och blivit bjuden på en kopp te och bakelse :-)




... och i denna härliga hängmatta hade jag gärna legat en skön sommardag med en bra bok att läsa.



Ett fantastiskt arbete! Klicka gärna upp bilden för att se ordentligt!!!


Vad sägs om detta möbelemang hemma i vardagsrummet?


Givetvis fanns där massor av fina saker och intressanta växter att köpa...
... för mig blev det dock bara en underbar sjal med rosor på.
Lätt att bära när man traskar runt i flera timmar :-)



Vädret var perfekt, klarblå himmel och sol.
Enda "problemet" var att jag valt fel jacka, en skinnjacka, som jag fick gå och bära på hela dan. Det var ju så kallt innan i veckan så klädvalet var svårt på morgonen.


Fina blomsteruppsättningar fanns lite varstans.


Denna skottkärra gillade jag...



Roligt och snyggt när man blandar blommor med grönsaker eller frukt.





Jag hade en jättetrevlig dag tillsammans med en gammal väninna som var på besök från Skåne. 
Trevligt sällskap och en dag som handlar om trädgård är en bra kombination :-)


Lite spel på chokladhjulen blev det såklart också, men någon vinst blev det inte för någon av oss.


Ha det så gott!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle inte ha njutit av chokladen efter allt du sett och upplevt!

Skaparglädje sa...

Förstår att du njöt av fulla drag när du gick runt och tittade och luktade på allt fint.
Kram!

Britt sa...

Tänk att ha en sådan hängmatta//Britt

Högagärde sa...

Tack för att jag fick en liten rundtur. Jag hann tyvärr inte åka.

Lillemor sa...

Oh kära nån vilka vackra bilder. Synd att det är i närheten där jag bor. Får titta på dina fina bilder om och om igen.
Va roligt och passande att du köpte en sjal med rosor på sjalar kan man aldrig få för mycket av.
Kram Lillemor

Inger sa...

Mycket fint på Liseberg och en sjal med rosor är ju helt rätt:)
Ha det bra!

Christina sa...

Så roligt med en rapport, när man nu inte kom iväg på trädgårdsdagarna själv! Ser att jag missade mycket vackert! Vi får hoppas att jag kan komma dit nästa år.
Ha det gott!
Kram
Christina

STENLYCKA sa...

Hej goa Ingela!
Ser ut som ni haft en jätte trevlig dag på Liseberg. Har varje år tänkt åka på dessa trädgårdsdagar men ännu har det inte blivit av.
Blev så ångerfull när jag såg dina vackra bilder, varför....åkte jag inte i år.
Kram och allt gott till dig!
Raina

Susie på Stjärnarve... sa...

Visst är det enormt kul att i trevligt sällskap kunna kolla in lite vacker växtlighet. Själv har jag ju haft två väninnor på besök några dagar - och kvällar - och vi har väl också hunnit med lite blommor, men nu är det vattna som gäller för mig. Trots att det vräkte ner i fredags när vi va ruppe i Visby, kom det inte en droppe här. Synd!

Gardenhouse sa...

Men åh vad fint det måste ha varit, underbara bilder! den hängmattan skulle jag vilja ha till lata sommardagar... Kram Sussi

Annelis hantverk sa...

Tack för underbara bilder som du visar av den fantastiska blomsterprakten på Liseberg! I fjol var jag där och fick se allt det vackra.
Ha det gott!