torsdag 23 maj 2013

Äskhults fina natur

Jag har visat bilder från Äskhult förr men idag blir det inga foton på de gamla husen utan håller mig till naturen.
Vi var där i helgen och det var fortfarande sådär härligt skir bokgrönska, annars tycker jag man redan kan se att det börjat övergå i den mörkare gröna på andra träd och växter.
 
 
 
 
På åkrarna står en del gamla "jordbruksredskap", bara som prydnad skulle jag tro och de är himla fina - rostiga som de är.
 
 
 
Tänkte att jag kanske kunde se lite spännande fåglar i omgivningarna, t ex nere vid sjön men icke sa nicke.
 
 
 
 
På väg upp mot byn igen så blev det ett fasligt liv...
tänkte att det var ett gäng kanadagäss fast det lät ändå inte riktigt så.
Det visade sig vara en ensam vitkindad gås, jättefin.
 
 
Kabbelekorna blommade så fint nere på ängarna vid sjön.
 
 
Innan hemfärden tog vi oss en glass och lite dricka uppe i byn och då fick vi fint sällskap av tuppen och hans hönor.
 
 
Ha det gott!
 

5 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Så vacker natur du visar! Man kan inte se sig mätt ;)
Kabbelekorna blommar i vår kohage så vackert med.
Idag skiner solen hos oss, hoppas den gör det hos er med.
Trevlig helg,
Sussi

Mina Gouldsamadiner sa...

Har faktiskt inte varit i Äskhult.Dit får jag bestämt ta mig någon dag,ett annat resmål är Ramhultafallen som också står på listan.
Där ser ju trevligt ut i Äskhult och en vitkindad gås hittade du också.Trevliga bilder.
//Kicki

Snäckskalsdalen. sa...

Tänk, fastän jag bott neråt, härifrån räknat så har jag aldrig varit i Äskhult. Men jag har ju sett bilder, kanske dina, och det verkar helt underbart där och nu fick jag det bekräftat, vilken natur. Och vilka fina bilder!
Agneta kram

Louise sa...

Vi har den fantastiska Hallandsåsen hos oss med underbar bokskog som påminner om dina bilder! Älskar naturen, framförallt nu på vären innan allt exploderat! Ha en fortsatt skön vår/sommar.

kram louise

Stilla Natur sa...

Vilka fina omgivningar! Och att äta glass i solen, i sällskap med höns känns så himla somrigt. Jag njuter av dina bilder.