måndag 27 maj 2013

Forsärla, pollen och trädgårdsauriklar

Har funderat på om jag skulle starta en blogg till...
...gillar ju att fotografera fåglar och natur förutom trädgård.
 
Kanske ni trädgårdsintresserade som läser min blogg inte är så intresserade av fåglar och kanske de som vill se foton på fåglar och natur inte är så intresserade av trädgårdsbilder...
... ja, vem vet.
 
Men, för tillfället blir det ingen ny "naturblogg", tror inte jag har tid och ork att driva två bloggar!
Så ni får "stå ut" med att se lite blandade foton hos mig även i fortsättningen.
Hoppas ni hänger med framöver ändå!
 
 
Såg för mig en ny fågel i helgen, nämligen forsärla.
Alltid roligt med nya bekantskaper.
 
 
Hade hört talas om att den skulle finnas i forsen hemmavid men aldrig lyckats se någon. I helgen såg jag däremot två stycken.
Så fina de är!!!
 
 
Här har en av dom samlat på sig rejält med godsaker i näbben, huuu. Hihi.
 
 
Allergisk är jag men tack och lov inte direkt pollenallergiker.
"Vår" ek är verkligen en pollenfabrik!
 
 
Någon vecka senare... är det bara torkade hängen kvar.
  
 
Trädgårdsauriklarna blommar för fullt nu.
 
 
Nåt som däremot inte blommar är ormögat.
Köpte plantor hos Lottie Hermansson när vi var och tittade på hennes trädgård utanför Ängelholm i fjol. Ett besök där kan jag förresten starkt rekommendera!
De har växt till sig jättebra men där finns en, endast EN liten blomma!!!
Undrar varför?
 
 
Ha det gott!
 

5 kommentarer:

g sa...

Fortsätt som du gör jag gillar det skarpt =)
Kul att läsa om ting man inte kan så mycket om, som fåglar ;) Jag gillar att lyssna till dem, men kan bara de vanligaste...
Oj så det blommar och har sig hos dig.
En ek skulle jag med vilja ha, har en i stugan men här hemma har ingen överlevt =(

Ha en fin vecka,
kram Sussi

Gardenhouse sa...

Det var bara jag som glömde avsändare ovan ;)
Sussi

Mina Gouldsamadiner sa...

Åååh vad kul med forsärlan.Var hittade du den?
Hade också två bloggar igång ett tag.Min naturblogg och min inredningsblogg men så tog fågelintresset över.
Har varit och köpt lite plantor idag till altanen.Så mysigt och trevligt det är med blommor.
Kramiz

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker det platsar med pippifåglar här också, man är ju intresserad av allt, det tror jag dom flesta är och att titta på trädgård, utflykter och fåglar är ju liksom ett gemensamt intresse. Så tror jag!

Du tar underbara bilder på fåglar och dom är så söta.

Min aurikel som jag fick från dig har nu blommat över och jag hoppas den orkar föröka sig för färgen är så vacker!

Agneta kram

Högagärde sa...

En blogg eller flera det är ett dilemma som man brotts med. Själv gillar jag lite blandat men med en röd tråd. Vissa skulle kanske komma till bloggen oftare om man hade en ren trädgårdsblogg och andra skulle kanske inte titta in alls.

Elisabeth