lördag 29 januari 2011

Underbar sommarrabatt


Nu när längtan efter våren är stor får man titta på gamla foton och drömma sig tillbaka till den gångna sommaren.



Vid en utflykt till Falkenberg "trillade" vi på den här rabatten.
Precis i min smak - underbar helt enkelt.
Ja, ni får förstås försöka tänka bort stadshuset i bakgrunden...



Ett litet vitt träväxthus, detaljer i rost, en liten damm...



Rosa, lila, lime, blått, vitt, rött och grönt.



Växthuset, de rostiga spaljéerna men även några mindre träd gör så att trädgården får fler dimensioner och inte bara är platt.



Vi fastnade länge vid denna lilla trädgård!
Tänk att hitta en sån oas mitt inne i en stad.
Underbart :-)




Tillbaka till nutid...
... i helgen är det fågelräkning vid "våra" fågelbord.
Man räknar fåglar under en timme och rapporterar sen in till Sveriges Ornitologiska Förening.
Vill ni veta mer så gå in på: http://www.sofnet.org/



Hoppas ni alla får en skön helg!

Själv känner jag mig otroligt nog som om jag fått någon "bacill" i kroppen igen...
... hoppas det inte blir något av det.



12 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Åh, hoppas att du inte blir sjuk nu då!
Vilken underbar rabatt du hittade i storstadsdjungeln! Helt otroligt fin. Den vill jag kika på igen och igen. Bra som inspiration!
Ha en skön lördag!

Anne-Lie sa...

Oj, vilken härlig trädgård ni besökte, helt fantastisk.
Jag är med och räknar fåglar i helgen tycker det är väldigt intressant.
Hoppas du inte blir sjuk igen.
Kram Anne-Lie!

Stina sa...

Sååååå fin! Det är ju precis sådär man vill ha det!

Kram,
Stina

Susie på Stjärnarve... sa...

Härlig rabatt och visst är det fint när man kör den engelska varianten att blanda buskar, träd med perenner och gräs. Underbart!

Ninni sa...

En sån romantisk liten trädgård skulle jag gärna också ha. Så fint växthus.
Hoppas du klarar dig från att bli sjuk.
Ha en fortsatt skön helg!

Unknown sa...

Hej Ingela,
Tack för fina kommentaren hos mig:) Vad glad jag blev att du hittade mig - så kunde jag hitta hit. Vilken fantastisk sommarrabatt i ditt inlägg idag! Wow!!! Ha det fint,
Charlotta

Carolyn sa...

What a pretty garden in the middle of the city. I would love to have that greenhouse in our garden.
Take care,
Carolyn

Lillemor sa...

Oh vilken pärla mitt i stan. Har ju själv växthus så dina fina bilder får inspirera mig till sommaren.
Krya på dig.
Kram Lillemor

Inger sa...

Ovanligt inslag i stadsbilden, permanent eller utställning kan man undra, hur som helst tilltalande.
Ha det gott!

Gummans Trädgård sa...

Även staden kan blomma, härligt.
Nej, nej basilluskerna trivs inte hos dig, hoppas vi.
Ann.

Högagärde sa...

(Trädgårdsliv på Högagärde)

Vilken härlig växthus rabatt. Jag kan inte göra annat än stämma in kören. O så vackert.

Gardenhouse sa...

Härlig sommar rabatt du bjuder på, från mitt i staden!
En så rolig fågel info att medverka till.
Ha det gott,
Sussi