måndag 24 november 2014

Julen har kommit till stan

I fredags kom julen till shoppingcentret Kungsmässan i Kungsbacka.


Ja, affärerna har pyntat och sålt inför julen redan innan och tidigare i veckan pyntades Mässan inomhus för julen men den "officiella" julen startade när 
TOMTEN
kom för att tända upp julbelysningen.

Först sjöng en kör julsånger, man fick faktiskt riktig julkänsla.


Sen kom då
  TOMTEN
med häst o vagn med tomtenissar i fackeltåg bakom.


Han läste en dikt för oss ...


... och sen tände han den fina julbelysningen.






Tomtens fina "transport" körde iväg utan tomten...
...undras vart han tog vägen?
Har väl troligen bråda dagar nu med att spana in alla "snälla eller elaka barn" för att veta vem som ska få julklapp och om det är någon som blir utan hihi.


Kungsmässan från ett annat håll så att den fina julbelysningen längs gatan kom med lite.
De senaste åren har kommunen faktiskt fixat jättefin julbelysning längs ett antal gator i stan, väldigt trevligt!


Ha det gott...
,,, och var nu "snälla" så ni får besök av tomten så småningom hihi

Ps. Stort tack till er tre (Merja, Bea och Hasse) som svarade på min undran om Blogger i förra inlägget!!!
Roligt att höra att jag finns kvar i era listor trots att gadgeten "Följare" inte funkar för mig, även efter att jag laddat ner Chrome.
Jag fick i alla fall tillbaka min lista på bloggar JAG följer så alltid något att vara tacksam för.

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är där han är, tomten! Redan! Ja, det gäller att få igång oss så att vi shoppar massor innan jul. Det ser ju onekligen mysigt ut!
Agneta kram