tisdag 30 november 2010

Ett litet inlägg...

Huuuuhhh, nu är det vinter på riktigt!

Just nu har vi -9,6 grader.
Snön ligger vit och fin och just idag har solen lyst.
Så fint, så fint.

MEN, jag tycker inte om att frysa!!!
Det värsta är att jag fryser både utom- och inomhus!

60-tals hus med självdrag som är inte är så bra isolerat.
Vattenburet elsystem + luftvärmepump.
Elen är ju så förtvivlat dyr och luftvärmepumpen orkar inte riktigt värma upp som man skulle önska när det är så här pass kallt ute.

Ikväll ska vi i alla fall elda i vår "fuskkamin" så det blir varmt och gott!!!



Varje dag har vi besök i trädgården av underbart fina domherrar.





Just nu pysslas det en del härhemma.
Jag ska delta på en julmarknad nu till helgen, ska bli roligt.

Har precis börjat göra smycken i brons, tidigare har det mest varit silverpläterat.
Tycker själv det blev jättesnyggt med bronssmycken!

Här ett par av örhängena jag gjort.



Lite vintagestil över dem.



Kommer att lägga upp nya smycken på min hantverksblogg efter helgen, men skulle någon redan nu vara intresserad av att köpa örhängen så är det bara att kommentera eller maila mig.
Priset är 85 kr inkl porto och en fin organzapåse.
Smyckena är nickelfria!
Dags att köpa julklappar kanske, eller att unna dig själv något?


Glöm inte bort att kika in på min hantverksblogg i nästa vecka, då blir det en utlottning där!

Ha det så gott!



7 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Ja, vilken vinter och kyla vi har fått. Brr, så kallt. Skönt att elda en brasa och värma sig. Tänk att du har så fint besök av domherrar varje dag.
Kram!

Anonym sa...

Oh, så vackra bilder. Underbart med fåglar utanför husknuten. Att tända en brasa i den här bistra kylan är bra skönt. Själv har jag en stor vedspis och en öppen spis med insats som nu går varm både morgon och kväll då jag inte jobbar. Värmer "gött" nu när vi har det så kallt utanför. Jag vill helst inte gå ut när det är så här kallt. Bara vara inne och mysa.
Önskar dig en bra kväll och en bra Onsdag!
Kram från Marie!

Stina sa...

Ja nu är det kallt! Vårt hus från 1914 är det också rejält drag i.... Smycken i brons är jättesnyggt - gillar örhängena starkt! (Just nu är det dock en liten kille som drar i halsband, örhängen, hår och allt han bara kan få tag i så jag får nog vänta med att ha större smycken ett tag...)

Kram!
Stina

bokhyllan sa...

Här är det också kallt.
Vilka vackra örhängen!!!
Kram.

Britt sa...

Här har det också varit kallt i går morse var det minus 20 det är alldeles för kallt//Britt

Lillemor sa...

Härligt med en öppen spis. Domherrar vad fint det är inte så ofta som de kommer fram men ibland på landet kan man få se dem.
Tittar varje dag på din ängel den hänger på min plånbok.
Kram Lillemor

Merja sa...

Så fint med din fuskkamin! Har varken det eller en riktig. Fast det går jag och drömmer om:)
Domherrar är så fina...sägen säger att det blir snö när de kommer fram.
Trevlig andra advent!