torsdag 22 januari 2009

I väntan på blommor i trädgården finns det ju krukväxter...

Idag tänkte jag lägga in några foton på orkidéer. Fyra av mina brudorkidéer blommar nu, härligt.

När orkidéerna inte står i blom är de ärligt talat inte mycket att glädjas åt, MEN så plötsligt upptäcker man att det är nya stjälkar på gång och blir lika glad varje gång. Sen går man där och tittar och väntar och plötsligt så slår knopparna ut en efter en och man har en jättefin orkidée igen.






Har varit och lämnat böcker och lite julsaker som jag inte längre tyckte att jag ville ha kvar, på Röda Korset idag. Samtidigt som det är skönt att rensa lite hemma, känns det bra att sakerna kan komma till nytta igen och inkomsterna Röda Korset får går till behövande. Bättre kan det ju inte bli.

Det är tur att man rensar ibland, för det fylls ju på igen om man säger så :-)
Var inom på Coop och hittade denna ros för 25 kronor, det kunde jag såklart inte motstå (även om den är svårskött). Rosen passade fint i ett höganäskrus och nu står den i ett söderfönster så att den får så mycket ljus som möjligt. Håller tummarna för att den står några veckor i alla fall...
Köpte också en jättefin stor krans (nästan 60 cm i diameter) som jag tittat på tidigare och som jag nu inte kunde motstå längre. 49 kronor, som hittat :-)) Den ska så småningom få hänga på en spalje i trädgården, det kommer att bli jättefint.




Inga kommentarer: