måndag 19 januari 2009

Pyssel och tandläkare, så olika roligt kan man ha...

De senaste dagarna har jag pysslat lite med decoupage. Det är en dekorationsteknik där man klär olika föremål med servetter, bokmärken, eller andra fina bilder man vill utnyttja till något mer än "bara" en bild. Enkelt men jättekul.

Denna ros har jag hittat på en servett. Jag älskar den, har tidigare använt den tillsammans med andra blommor till en tavla. Nu fick den bli som ett "foto" i min fina ram...







...och den står tillsammans med denna söta ängel över vår säng.


Här blev det två små tavlor, också gjorda av servetter, som står i hyllan ovanför en dörr. Perfekt storlek! Tycker verkligen om de här bilderna. Visst är det härligt att kunna använda servetter till mer än att torka sig om munnen med och sedan slänga dem!?







Idag har jag varit hos tandläkaren på årlig kontroll! Visst är det konstigt - man går dit utan problem men när man går därifrån så värker det i tänderna!??? Det är likadant varje år, men tack o lov så går den värken över fort. Om jag hade några hål? Nix, noll hål, jippie!!!
När jag kom hem så kunde jag njuta av mina nyinköpta krukväxter i köksfönstret. Fönsterviva heter växten, så fin med sina skiftande färgnyanser på blommorna. Dessutom ska den vara "allergivänlig", en "touch me" som de kallar det. Det är tredje eller fjärde året nu som jag skaffar fönstervivor när julblommorna åker ut. Jag blir lika nöjd varje år, blomvilligare krukväxt får man nog leta efter! Dessutom står den jättelänge, säkert 3 - 4 månader, och bara blommar och blommar :-))







Inga kommentarer: