torsdag 15 januari 2009

Tulpanens dag

Idag är det TULPANENS DAG.
Det är Blomsterfrämjandet som varje år en dag i januari välkomnar våren med Tulpanens dag. Floristelever delar ut tulpaner till "folk på stan" i olika städer. Just i år är det invånarna i Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping, Kalmar och Härnösand som får dela på 15.000 tulpaner.
Visst är det en bra idé, även om det så klart är ett marknadsföringstrick. Men, fram för fler sådana trick! Blommor är alltid välkommet :-))

Min tulpanbukett från förra veckan har snart gjort sitt, så det får nog bli en ny idag.
Lägger in några gamla foton på tulpaner från trädgården.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit ute och gått en lång runda i det fina vädret.Solen sken och fåglarna kvittrade.Det kändes som vår.Inatt ska det bli 10 minus. Frida och jag har tittat på din sida. Hon hade inga problem att komma in. Ha det bra!

Anonym sa...

hej igen !
härliga sommar-bilder ! :-)
idag köpte jag mig 2 buntar tulpaner ,lila och vita ! missade ju "tulpanens-dag", men nu har jag dom över helgen i alla fall !
kram , helen